måndag 8 mars 2010

världens bästa film och snöstorm...

Ja, igår satt jag och Sascha uppe halva natten och kollade på film.
Vi kikade först på "Luftslottet som sprängdes" sen började vi på en av de bästa filmer jag nånsin sett: law abiding citizen
sjuuuuukt bra!!
Har ni inte sett filmen så rekomenderar jag detta!

En film som ger en, en ordentlig tankeställare om hur korrupt rättssytemet är. (eller iallafall i USA, men jag antar att det inte är så stor skillnad egentligen, jag menar vad får man för mord?? typ 10 år, och vad får man för skattebrott typ livstid....rätt eller fel??)

Sen när vi gått och lagt oss så bestämde sig lillfisan att vakna vid halv 4 och inte somna om.

Men skam den som ger sig, hennes mamma är envisare, och efter ca 1 ½ timme så somnade lilltösen om och mamma och pappa kunde sova vidare nån timme till,
innan puff 1 och puff 2 bestämde sig för att börja bråka.
så då vart det bara att gå upp.
Men efter frukost så blev Alice trött igen och jag fick 3 timmars välbehövd sömn, så nu är man lite piggare.

Hoppas även på att det ska bli spinning ikväll, men vi får se....

snöstorm eller vad man nu ska kalla det, härjar här idag.
i morse regnade det och nu snöar det som bara den och blåser....
Anyway...nu ska jag se vad trollen gör,

Loke har 39,5 grader i feber,
men efter lite alvedon och glass så ser han ganska pigg ut och sitter i lekrummet med sin bror och leker nån form av krigslek eller nått....
det går tydligen ut på att den som skriker högst vinner!
och som det låter verkar det bli oavgjort....
*puss*


3 kommentarer:

  1. Najs med filmtips, ska kolla in den då =)
    kram

    SvaraRadera
  2. Elinor-nossposstisdag, 09 mars, 2010

    he he, måste ha varit härligt att lyssna på deras stämmor =)

    SvaraRadera
  3. Elinor: Helt klart det finaste jag hört på länge =P

    SvaraRadera