söndag 21 mars 2010

lååång bilresa, småland, 35 års fest och IKEA

japp, så kan med få ord sammanfatta våran helg =)

i fredags började resan ner till småland och det tog bara 14 timmar sammalagt inkl stop och alla pauser och allt.
Resan gick bra, alla barnen klarade resan över förväntan =)
de vart dock lite kinkiga de sista timmarna, men det var egentligen väntat.
jag kan dock inte säga att jag var nån större hjälp på vägen ner då jag somnade strax utanför svenstavik och vaknade strax efter Mora....
men är man trött så är man!

Ungarna bråkade typ inget, vilket är ovanligt för att vara mina trôllungar....

sen i lördags vart vi på en mycket trevlig 35 års fest...Tack Tobias!!!
som började i Hulan men förflyttades senare till bahuset i Emmaboda.
Vilket för övrigt bjöd på en hel del roliga bilder....som kommer upp här och på facebook lite senare i veckan =P
nja, okej de mest pinsamma bilderna kanske inte kommer upp här, men ändå....

sen idag söndag packade jag in mina ungar i bilen och körde till IKEA, som för övrigt bara ligger i Kalmar...dvs endast 35 min från mina svärföräldrars hus =)
lite skillnad mot Sundsvall där närmaste IKEA ligger från Bleckåsen...dvs typ 20 mil eller nått...
Inhandlade lite smått och gott och kände mig ganska nöjd med inköpen.

Nog för att småland har sina fördelar vad gäller avstånd till saker och ting, och att vissa kompisar och så bor här nere.... men trots allt...så ligger Bleckåsen och Jämtland i topp =)
Jag har en stark känsla av att jag blir jämtlänning för alltid =P

Så imorgon bär resan vidare mot Borås och därmed träffa en gammal kompis =)
7 år sedan var det hon och jag träffades.... för att jag tydligen skall envisas med att flytta runt hela tiden... och inte gör jag som vanligt folk...dvs flyttar nån mil hit eller dit...
nej då, Maria flyttar ca 100 mil hit eller dit =P
jag ska då alltid vara lite dramatisk!

nej nu ska jag se vad mina ungar gör med sin pappa...de sitter och bygger nån spännande lekbyggsats från Ikea...

*puss och på återseende*
(lämna gärna nån kommentar om ni läser =P )

5 kommentarer:

  1. Va mysigt det låter!!
    Vi skulle också behöva lite semester!
    Kraam zarah

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli såå roligt att ses =)IKEA, dit vill ja oxå åka..sna övertala min "man" att vi behöver lite saker =)

    SvaraRadera
  3. Kul med en liten dagbok, så man kan läsa och känna igen sig hur det var när man hade barnen små. Kör försiktigt nu när ni ska hem. Idag har alla i Kluk solat så varenda en är röda i facet. Förresten kommer inte jag på dopet eftersom jag har en kille som fyller 19 just den dan. Men tack för inbjudan. Ha det bra o hälsa: Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni har det bra!
    Skönt att resan ner gick bra, har oxå åkt bil till småland det är skiiitlångt vill jag minnas ;)
    Ändå delade vi upp det på 2 dar.
    Ida var så fiffig så hon kom på att om hon skrek "jag måste kräsa"!!(kräkas) så tvärstannade bilen och hon fick kliva ur. Så det körde hon med hela tiden...
    det är rart med barn..typ.
    Hälsa alla, kram Jennie

    SvaraRadera
  5. hoppas vi kan ses på torsdag! =)

    SvaraRadera