onsdag 17 mars 2010

älskade älskade lilla skitunge!

jaha ja, ytterligare ett inlägg om lilla Alice.
Som sagt envisare unge får man nog leta efter.

Men ikväll "vann" faktiskt jag vad gäller nattningen.

Hittills så har hon bara velat bli nattad av sin pappa, men det funkar lixom inte i längden, han kan inte alltid vara där på kvällen då han har ett jobb, och ibland reser han bort etc...

så ikväll tog jag "fighten" med henne.
Hon fick helt enkelt skrika....

fy så jag led med henne med nått annat funkar inte, den enda hon vill ha är sin pappa, och det går inte.kan låta tufft men så är det.

så hon låg i sin vagn och jag vagga henne med jämna mellan rum för att visa att jag var där och *peppar peppar* så somnade hon efter ett bra tags illvrålande.

men hon sover fortfarande och när hon slutat vråla och somnade, då stoppade jag om henne och pussade på henne och sa godnatt.
Jag vill ju bara hennes eget bästa och familjens bästa. och det är varken familjens eller hennes bästa om det skall ta 2-3 timmar varje kväll för att få
henne att somna.

så vi får nu hoppas att lilla fröken lärt sig nått och somnar lite lättare hädan efter.

Tro mig, jag älskar min dotter, jag älskar alla mina barn, men ibland måste man sätta hårt mot hårt och för deras eget bästa, visa vem som "bestämmer",

ojdå, nu lät jag som värsta diktator morsan, men det är jag inte.
så läs inte in nått mystiskt i det jag nyss skrivit.
Jag hoppas iallafall att Alice skall nu sova bättre och längre.
Men skulle det inte funka så märker vi det ju ganska snabbt och då får vi ändra oss.

men än har hon inte vaknat, så vi får la se....

Har iallafall packat färdigt inför småland/göteborgs resan, blev en del bagage men vi är ju borta ett tag med.

nej nu ska jag väl försöka få lite insyn i filmen...2012 kollar vi på...

*puss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar