fredag 2 april 2010

sova sova säng säng säng...

börjar som vanligt dagens inlägg med att gnälla över min sura dotter....
eller nej, idag blir det inget sådant inlägg...

Dottern somnar numera snällt i VÅRAN säng snuttandes på mig innan hon skall somna och somnar sedan gott med mitt bröst i munnen.
ja ja ja jag sa att mig själv, inget Alfons barn denna gång (alfons sov hos oss tills han vart 1 år) ....då det gick så bra med Loke, att få honom att sova själv osv osv osv i all oändlighet,
men eftersom lillfisan Alice har vart så ledsen och det har vart så mycket strul kring läggningen så beslöt min käre sambo att nu backar vi,
så han frågade om det verkligen är värt allt bråk på kvällarna, och såklart är det inte det.

Jag vill att min dotter skall somna glad och nöjd, och just nu gör hon det endast vid mitt bröst i våran säng, så nu får det vara så tills vi känner att det går att göra annorlunda.

Det är min strävan efter perfektion som fått mig att vilja att de skall sova i egna säng, så klart är det skönt när det funkar, men Alice har ett stort närhetsbehov och är väldigt känslig, så why not lixom??

jag tror ändå inte att hon kommer att sova i våran säng eller att amma när hon är 10, inte heller när hon är 5, så nu backar vi, skiter i allt vad man ska göra och låter Alice sova hos oss och sen får i se.

Nu när vi var iväg så hände det väldigt mycket på kort tid. så mamma är tryggheten och jag får helt enkelt gilla läget.
Det är trots allt min sista bebis!!

Nu höjer ni säkert på ögonbrynen och tänker: ha ha ha ja ja vi får la se...
men nej, jag är nöjd och känner mig till 100% färdig med bebisar.

så Alice får vara min sista och sen får jag vänta om ett x antal år så blir man väl farmor.
fast det dröjer ju det med förståss.... vilket såklart är bra =D

Vi införskaffade en ny kamera igår...(torsdag)
värsta monsterkameran som tar en hel del fina bilder,
övade en massa med den idag på kougsta pimpeln.

Jennie, jag fick in två superbra bilder på dig! de finns inom kort på facebook!!!

nu ska jag iväg och hämta hem min sambo!

*puss*

1 kommentar:

  1. Haha spännande! Jag ser väl ut som en filmstjärna kan jag tro;)
    En moviestar med polarismössa =D

    Tusen tack för att du hämtade oss i fredags natt. Du är en ängel, älskar dej KRAM!

    SvaraRadera