torsdag 8 april 2010

Bvc...

då är det snart dags att åka till Bvc och väga och mäta min lilla tjockis.
Alice vägde ju strax över 8 kg sist på 4 månader kollen...
och idag skall hon på 5 månaders koll och så ska hon få den läskiga sprutan med...
gillar verkligen inte sprutor och jag har en känsla av att de flesta inte heller gillar sprutor....

Jag har insett en sak.
Jag är verkligen inte den personen som jag var när jag var liten, eller ens den personen som jag var för 5 år sedan.
Jag har kommit på en massa saker jag gillar och inte gillar som jag aldrig trodde om mig.
Typ, detta med hästar.
Jag gillar fortfarande hästar men vill absolut inte ha några egna, hatar allt vad stallarbete och sånt handlar om. Men rida det är kul... och har man den inställningen så ska man ju inte ha några hästar, så tur är väl då att jag inte har några.

eller jo, en har jag ju kvar...lill Dante, men han är så okomplicerad att det finns inte.

Han går där i sin hage med Emil.

En slags lösdrift har de med, dvs stallet är öppet och de kan gå in och ut som de vill.

Dante verkar faktiskt helt nöjd där han går,
han gnäggar varje gång man kommer med mat,
han går sina rundor i hagen med Emil på släptåg och han står och kikar på sina får,

man pysslar och borstar med honom och han verkar som sagt helnöjd!

22 år blir mannen nu...
världens helt klart goaste ponny =)

*puss*

1 kommentar: